Monthly Archives

november 2016

Hverdagstanker Lifestyle Spiseforstyrrelse

WeekChallenge

Er I klar til en WeekChallenge???

Nogle dage kan virke triste og grå – hvad end man har en spiseforstyrrelse eller ej.
Derfor kan der være godt at huske sig selv på de gode ting, der er sket. Man kan gøre det på mange måder; nogen skriver det ned på små sedler og gemmer dem til at kunne kigge på senere. Nogle skriver dem i en dagbog, og kigger måske aldrig på det igen.
Nogle tænker måske over det i øjeblikket, og sætter pris på det nu og her.

Der er mange måder at gøre det på. Da jeg var på ferie med min søster og hendes børn i sommers, tog vi hver aften en runde over aftensmaden, hvor vi skulle nævne, hvad det bedste i løbet af dagen havde været.

 

Jeg tog den ferietradition med mig, og prøver nu at huske mig selv på de gode ting hver dag.

Derfor vil jeg se, om I er med på en udfordring; hver dag i denne uge vil jeg når jeg går i seng bruge et par minutter på at huske mig selv på de gode ting, der er sket. Det behøver ikke være ‘kæmpe’ ting, alt tæller!

Det kan være helt banale ting, der har været gode – og selv dét kan gøre en forskel at huske på!

Hvis jeg skal nævne 3 helt banale gode ting, der er sket i dag, så ville det være;

– jeg var næsten løbet tør for kaffe i morges, men der var præcis nok i min kaffekrukke til at jeg kunne få en enkelt kop!
– Mit halstørklæde havde helt tilfældigt hængt over min radiator inden jeg skulle ud, så det var dejligt lunt!
– Radioen spillede pludselig min yndlingsjulesang, mens jeg gik ude på gaden, og solen skinnende endda!

Det er helt små ting, men det er ting, der har været rare – og mens jeg tænker dem frem kommer, dukker flere gode ting op.

Så er I med på en WeekChallenge, hvor I hver aften skal prøve at huske på, hvilke ting, der har været gode i dag?

Har du lyst, så er du velkommen til at dele de gode ting, der er sket i løbet af dagen her i kommentarfeltet – og meld endelig tilbage, når ugen er gået, om det har gjort en forskel på dig humør!
Kh,
Katja

1.204 Comments